2012. december 8.

CSIMPÁNZ KOMPLEXUS 3. rész

Szóval, pontosan mi is az, ami történik, Aleksa?
Éppen a tehertért kezdtem ellenőrizni, amikor valami egész furcsát vettem észre az EVA-kamrában. Az egyik EVA-öltözék hiányzik. Alexé. Szerintem rájöttem, figyelembe véve a személyiségét, úgy döntött, hogy az űrhajón kívül próbál szerencsét. Felvette a ruháját, aztán szépen kisétált az űrbe... csak úgy lebegni. Úgyhogy megnéztem az ajtót is, és akkor megláttam ezt!
Mit? Mit láttál meg?
Ez elképesztő. Esküszöm, életemben nem láttam még ilyet!
Helen... már nem vagyunk egyedül!
Tamás371,    billy

MARAZANO - PONZIO: CSIMPÁNZ KOMPLEXUS 
                                3. rész: Civilizáció

14 megjegyzés:

  1. Hurrrá! Csimpi kaland befejező rész...? FARKASE

    VálaszTörlés
  2. DE KIRÁLY, KÍVÁNCSIAM VÁROM A BEFEJEZÉST!

    ATTILASIMON

    VálaszTörlés
  3. Igen, így van, a zseniális csimpikompi méltó lezárásaként, fogadjátok majd szeretettel, a befejező részt, amely nem fog csalódást okozni...

    VálaszTörlés
  4. Nyami-nyami, most szedtem le ... FARKASE

    VálaszTörlés
  5. Ööööö... Miről is szólt a történet? Elég zavaros volt... Az űrhajósok gyarló hősök? Az űrben minden megtörténhet?

    Heisenberg szerint, mivel túl alacsony a sebesség, nem lehet gond a helyzet meghatározásával... Ismeretlen fizikai hatás esetén persze minden előfordulhat... Elég vad a több példány egy emberből...

    Helenből miért nem lett múmia?

    Az író vajon tudta, hogy mit akar elmesélni? Kicsit olyan, mintha lenne valami regény a háttérben, melyet átültettek képregénybe, és a lényeg elveszett a szükséges terjedelem hiányában...

    Szóval nem is tudom, hogy mit gondoljak... Túl földhöz ragadt vagyok...

    Zsiráf

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Khm..., köszönöm a kérdést.
      Nos...

      Érdekes dolgokat feszegetsz, nem is indokolatlanul.
      Érzésem szerint a történet üzenete, valamiféle többsíkú figyelemfelhívás, illetve gondolkodásra késztetés. Manapság divatos egyébként, hogy olyan anyagok jelennek meg a médiumokban, film, játék, vagy más formában, amelyek a döntési helyzetekre vannak kihegyezve. Elgondolkodtatnak, hogy vajon te mit tennél a szereplők helyében, neadjisten virtuálisan a kezedbe adják a döntést.
      Heisenbergbe ne menjünk bele, részint azért, mert nem vagyok fizikus, bár az interneten kikupálhatnám magam egy olyan szintre, hogy tudjunk róla beszélgetni, de annyi időm nincs (sajnos). Másrészt azért ne, mert a bizonytalansági elv csak egy igen kis szelete a problémáknak, amikkel az ember szembesülni lenne kénytelen, amennyiben tudna közlekedni az időben. Tele lennénk olyan felismerésekkel, mint például, ha Sarah Connor nem telefonál a klubból, a Terminátor sosem kezdi üldözni (vagy mégis? - naugye).

      Nem tudom, hogy van-e ebből a sztoriból "eredeti" történet könyvben, de ahhoz képest, hogy mennyire meredek dolgokat tárgyal, szerintem kihozták a helyzetből a maximumot az alkotók, bár nyilván ez szubjektív vélemény, túlazon, hogy nekem nagyon tetszett, és számomra végig izgalmas volt.

      Talán éppen az a lényeg, hogy gondolkodj rajta, nem baj, ha sántít a gondolatmenet, ráadásul kit tudja, mi ebből a hihető, melyik része történhet meg, és melyik nem.

      Lehet, hogy annidején Vernét is hülyének nézték, amikor előhozakodott a Holdutazás gondolatával, aztán nézd meg, mi lett belőle...
      :)

      Viszont, ha sikerült szórakoztatnia, mindenképpen elérte a célját.


      üdv

      Törlés
    2. Gondolkodtam, de nem jutottam semmire... Egyes részletek olyan szépen ki vannak dolgozva, aztán nem mindig kapcsolódnak más kidolgozott részletekhez...

      A Terminátor kerek sztori...

      Izgalom volt, de a cselekmény lezárult, Helen hazatért, sőt a lánya is a "gyűlölt" szakmát választotta, de a rejtélyek okairól semmit sem tudunk meg... Szórakoztatás volt, de űrt hagyott maga után... Más történetekben a végén jönnek az idegen lények, és mindent megmagyaráznak...

      Verne nagy kedvenc volt, de máig sem tudjuk, hogy tényleg jártak-e az amerikaiak a Holdon...

      Köszi a fordítást! Lehet, hogy az elgondolkodtatás volt a célod?

      Zsiráf

      Törlés
    3. Nem, a célom az volt, hogy magyarul is hozzáférhetővé váljon, ha már nekem annyira tetszett.
      Megpróbáltam megosztani az élményt, sajnálom, hogy az esetedben ez csak hellyel-közzel sikerült.
      :)

      Szívesen, mi köszönjük, hogy elolvastad!

      üdv

      Törlés
  6. Nekem minden scifi tetszik, így ez is de kétszer kellett elolvasnom a végét, hogy értelmet nyerjen valamennyire.
    Még most sem vagyok benne biztos, hogy értem. De ez az én hibám.



    VálaszTörlés
  7. Töredelmesen bevallom egyébként, hogy ha megkérdeznétek, hogy Helen leélte-e az életét a Földön, miközben a kalandjait követtük a Marson, azzal igencsak sarokba tudnátok szorítani.
    :)

    VálaszTörlés
  8. Gondolkodtam, írjak-e a fentiekhez, mert elég jól kitárgyaltátok a témát. :-) Végül azért döntöttem az írás mellett, mivel én se szeretem ha nem leszek okosabb a sztori végén! :-)Ennek ellenére tetszett a történet, köszönet érte! Nekem az élet körfogását, az ismétlődésbe oltott megújulás paradoxonát sugallta. Azt, hogy ahogy éled életed, amit okozol másoknak azt te is megélheted. Lehet kissé zavarosnak tűnik amit írtam, de nem tudom jobban szavakba ölteni gondolataim. Minden esetre még1x köszi! :-) FARKASE

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha kérhetem, sose fogd vissza magad, ha felhorgad benned a kommentelési vágy!
      :)

      Hidd el, hogy előbb-utóbb meglesz az eredménye.
      Például a karácsonyi felhozatal kiválasztásánál is beugrasz, mint visszaeső hozzászóló, és mindjárt biztos lehetek benne, hogy Neked például sikerül majd örömet okozni.

      Ne is faggass, majd csak szépen "lepődj meg", és további jó olvasást!
      :)

      Törlés
  9. Igenis, értettem! :-) Kérek engedélyt felkészülni a meglepetésre! :-) (Lihegek olvasni az Örök éjt... :-) ) FARKASE

    VálaszTörlés