2016. október 30.

AZ ÁRNYÉKHADSEREG

-Azt hiszem, az oroszok gyorsan haladnak, Hans, és rövidesen átkelnek a Dnyeperen!
-Úgy gondolja, főhadnagy? Azt hittem, hogy a múlt havi győzelmünk ad egy kis haladékot arra, hogy megerősítsük az állásainkat! 
-Milyen erősítésekkel? A személyzetünk képzetlenebb az övékhez képest!
-Főhadnagy! Elnézést, azonnali felszállási parancs!
-Nos, hozza a térképeimet, amíg bemelegítem a motort és tájékoztassa a légvédelmet!

attilasimon,   wWolfff
OLIVIER SPELTENS: AZ ÁRNYÉKHADSEREG
                             1.rész: Tél Oroszországban






25 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszett, köszönöm szépen.
    Várom a folytatást.

    VálaszTörlés
  2. Félelmem alaptalan volt, jó rajzok, jó történet, köszönöm! FARKASE

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mintha a vonatot támadó gép mégis Lavocskin LAGG-3 lenne, nem úgy tűnik?

      Törlés
    2. Az igaz, hogy a LAGG-3 szintén Mikulin soros motorral volt szerelve, de kisebb orrkúppal bírt, és egy kis hűtőbeömlő (olajhűtés?) volt az orrkúp alatt. Ez a nagy orrkúp, és az oldalsó kipufogócsonkok alatti beömlőrések inkább a MIG-3-at valószinüsítik. Bár nem vagyok szakértő. :-) FARKASE

      Törlés
    3. Írtam, hogy Lavocskinnak látszó tárgy, amire válaszoltad, hogy az nem lehet, mert azoknak csillag-motorja volt. Talán nem mindnek? Akkor azért látszhat annak?

      Törlés
    4. Igen, látszhat annak. Az én "készülékemben" a hiba. Ha én Lavocskinról olvasok, automatikusan a nagy sorozatban gyártott Szvecov csillagmotoros La-5 és La-7-es típusok ugranak be, nem a korai, kis sorozatban gyártott Mikulin soros motoros LaGG-3. :-)

      Törlés
  3. Először is köszönöm ezt a nagyszerű képregényt. Szívemnek különösen kedves az ebben a történelmi korban játszódó alkotások. Szóval csak azt tudom mondani még sok ilyet. Ezidáig főképp Romain Hugault neve jutott eszembe ha erre a zsáner témára gondoltam, így most hogy feltűnt egy új alkotó utánanéztem ki is ill. mit lehet tudni róla és ha nem bánjátok meg is osztom veletek:
    Olivier Speltens 1971 dec. 11-én született Brüsszel Uccle névre hallgató kerületében. (érdekességként Vincent Lodewick –ismertebb nevén Dugomier- szintén itt született.) Tanulmányait a nagy hírű École supérieure des arts Saint-Luc intézetben végezte ahonnan számos számunkra is ismerős alkotó került ki: Jean-David Morvan, Philippe Berthet, Stédo, Denis Bodart stb.
    Első albuma 2003-ban került az olvasó közönség elé. Ekkor még csak mint rajzoló jegyezte azt. Jó pár műfajban kipróbálta magát (kaland ill. sci-fi), míg saját elmondása szerint belevágott a hozzá közelebb álló II.vh. idején játszódó sorozta elkészítéséhez. Mi sem bizonyítja fényesebben ezt a tényt hogy immár nem csak mint rajzoló de íróként is ő jegyzi a sztorit. Napjainkig három rész készült el, de várható a folytatás. rico74

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi köszönjük a plusz információkat, rico :)

      Törlés
  4. Elég durva történet. Olyan, mint az élet ott és akkor volt. A figurák is durvák, nagyszerűen illenek a környezetbe. A csapat pedig küszködik a hóval, majd a sárral. Megemlítik ezt a történelemkönyvek, de sokkoló lerajzolva látni... Nem is csoda, hogy lekésik Sztálingrádot... A magyar hadsereget nem kritizálják, mint az olaszt. Vegyük dicséretnek?
    Olvastam volna tovább, ha vannak még lapok...
    Köszi!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon tetszett, köszönöm! Kíváncsian várom a folytatást.
    András

    VálaszTörlés
  6. Elolvastam, miközben javítgattam. Köszi. Nem rossz a rajza, nincs vele baj... A fordítás néha kissé furcsa, de lehet, hogy jó, nem tudom. A beírás jó. Na de a borító! Ne szépítsük az bizony nagyon csúnya. Inkább kérj segítséget, akár billytől, akár tőlem, ha nem megy a régi cím törlése. Billy pedig a belső borítón egyszerűen rátette a logót a katona lábára. :O Rengeteg hely volt mellette, nem értem. Na, mindegy, az enyémben már jók, csak Cortótól kellett elkérnem az eredeti képeket, mert nekem csak a 2. rész van meg, az is németül. Azért köszi, még egyszer.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A borítókkal semmi gond. A tartalom a lényeg :)

      Törlés
    2. Azon kívül, hogy le kellett cserélnem, télleg nem volt velük semmi gond. :)

      Törlés
  7. Hogy írtad elővettem még egyszer, és igazad van. Nem mentség, de van az úgy, hogy az ember, mikor már több órája vacakol vele, késő este, már hajlamos elsiklani dolgok felett. Most javítottam rajta, remélem csak a felhőknél volt bajod vele, odafent.

    https://dl.dropboxusercontent.com/u/282030/Army_of_the_Shadows_01_p00fc_hu.jpg


    A logóról meg annyit, hogy nem billy tette rá, hanem én. Vagyis az eredeti franciáról honosító csapat, én csak rá tettem emezt. Gondoltam rá, hogy újrarajzolom, de túl sok részlet volt kitakarva belőle ahhoz. Viszont, ha neked van tiszta oldal, vagy az eredeti francia szkennek elérhetősége, nyugodtan megoszthatod. Nekem csak a dragonz féle logós változat van meg eddig.

    Kösz.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Megosztani nem tudom, a gépemen megvan az eredeti, Cortótól kaptam. Esetleg, ha Attila bejelentkezik valamikor, neki elküldhetem. De az enyém már jó. :)

      Törlés
    2. Sajna az egész cím fölött gáz a dolog, még ezen a javítotton is. Jó lenne egy új borító szerintem is. FARKASE

      Törlés
    3. Egy kicsit simogattam a címlapot, szerintem sokkal jobb lett, bár nem tökéletes:

      https://mega.nz/#!8N0CXCTI!ukwtow4KluV6bMXCHOd1O1RSBipiVtwaWotFD73cYQE

      FARKASE

      Törlés
  8. Nagyon jól eltalált történet... A végét és az elejét már ismerjük, remélem idővel a többi is sorra kerül.
    Engem nem zavartak a "hibák", túlzónak tartom az "építő jellegű kritikákat"...
    Köszi!

    VálaszTörlés
  9. Köszi a frissített oldalakat! FARKASE

    VálaszTörlés
  10. Zseniális képregény, profi honosítás! Imádom!
    Köszönet: ntglaci

    VálaszTörlés
  11. Igen zseniális-jó a sztori és némi magyar vonatkozás. Az ember az ember-front és front nélkül. jó képregény. Köszönöm, blackrobe

    VálaszTörlés
  12. Ennek nincs több része?
    Bocsánat ritkán kommentelek de mivel a vinyómon már 6,5 gb billycomics van gondoltam kiváló alkalom megköszönni a munkátokat. :) Tök jók a képregények és remélem még sok energiátok lesz folytatni. [az olvasással is le vagyok maradva de azért igyexem.] Jut eszembe emil értesítőt lehet kérni az újakról? Felújított képregények várhatóak még? :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Mi is köszönjük a dicsérő szavakat, rico szerint még két része van. Hogy mikor lesz az oldalon folytatása, nem tudom.
      Elméletben lehet értesítést kapni az új képregényekről, de hogy azt most hol lehetne beállítani, azt sem tudom. Ha valahol találok majd olyan opciót, beállítom. De általában vasárnaponként vannak a frissítések.
      Felújított képregények is lesznek még :)

      Törlés
    2. Köszönjük, lehetséges, hogy rajongói nyomásra létrehozunk egy vendégkönyvet, ami kizárólag méltató szavakkal teli, és szemérmetlenül dicsérő véleményeket fog majd tartalmazni, természetesen - amennyiben időm engedi - én magam is írni fogok bele mindenféle álnéven.

      Billy atya értő keze nyomát magán viselő, felújított-némiképp "átinicializált" klasszikusok érkezése továbbra is várható, bizonyos mértékű rendszertelenség mellett, hogy ne szokjuk meg a jót.

      Illetve, ha valaki erősen figyelt, észrevehette, hogy volt itt már olyan képregény is, ami eddig nem létezett, tehát nem restaurált kódex, s nem meglévő kódex fordítása, hanem - egyszercsak "lett".
      Nos, mindannyian reméljük, hogy "az" is folytatódni fog.
      Az élethez mindannyiunknak erőt és egészséget kívánva szűr:
      Tamás

      Törlés